این روزها خبرهایی جدید از اپلیکیشنی دیگر به گوش میرسد که اگر قدمهای اولیه را به خوبی و محکم بردارد، میتواند پایههای خانه اسنپ را هم به شدت بلرزاند. دینگ؛ این فقط یک صدا یا یک هشدار آمادهباش نیست! دینگ، نام اپلیکیشن جدیدی است که با خدمات منحصر به فرد خود…
اسنپ را میتوان آغازگر نهضت تاکسیهای آنلاین پایتخت نامید؛ نرمافزاری که پس از آن پدیدههایی چون تپسی و کارپینو پای به میدان رقابت گذاشتند و گرچه خیلی تلاش کردند، اما زورشان به اسنپی که جای خود را به خوبی در بازار استارتآپیها و میان مردم باز کرده بود، نرسید.
اما این روزها خبرهایی جدید از اپلیکیشنی دیگر به گوش میرسد که اگر قدمهای اولیه را به خوبی و محکم بردارد، میتواند پایههای خانه اسنپ را هم به شدت بلرزاند. دینگ؛ این فقط یک صدا یا یک هشدار آمادهباش نیست! دینگ، نام اپلیکیشن جدیدی است که با خدمات منحصر به فرد خود (حداقل در بخش معرفی و تبلیغات) نشان داده که حتی میتوان پا را فراتر از استارتآپهای قبلی گذاشت و خدمات بیشتری، هم به راننده و هم به مسافر، ارائه کرد.
این اپلیکیشن مسافربری درونشهری که هماکنون در مرحله جذب راننده به سر میبرد، در تبلیغات خود از پرداخت هزینه استهلاک ناوگان استخدامی خبر داده است. با استفاده از این سامانه، دیگر خیال رانندگان از استهلاک قطعات و افزودنیهایی چون لاستیک، لنت ترمز، روغن موتور، فیلتر روغن، فیلتر هوا، فیلتر بنزین و … راحت است. این استارتآپ همچنین تخفیفات ویژهای برای بیمه بدنه و شخص ثالث اعمال کرده و امکان تقسیط وجه بیمهنامهها را فراهم نموده است.
به نظر میرسد در دنیایی که علم و تکنولوژی و همچنین سطح کیفیت خدمترسانی به مردم به شدت در حال ارتقاست، اگر استارتآپهای قدیمی کمی به خود نجنبند، در باتلاق روزمرگی گرفتار شده و کسب و کار خود را به راحتی آب خوردن از دست میدهند. در این رابطه گفتوگویی را با مدیر روابط عمومی اپلیکیشن «دینگ» ترتیب دادهایم که گزیدهای از آن را از دیده میگذرانید.
– تفاوت شما با «اسنپ»، «تپسی» و «کارپینو» در چیست؟ اصولا چه هدفی را دنبال میکنید؟
تفاوت سیستم ما با دیگر سیستمهایی که پیش از ما آغاز به کار کردهاند در این است که اولا ما پورسانت کمتری از راننده دریافت میکنیم و دوم این که از مسافران هزینه کمتری دریافت میکنیم و سومین و بزرگترین تفاوت ما با دیگر سیستمهای حملونقل درون شهری این است که هزینه استهلاک ما با راننده صفر است و انواع بیمههای تامین اجتماعی و تکمیلی را در اختیار رانندگانمان قرار میدهیم.
– یعنی تمام هزینههای مربوط به استهلاک ناوگان را شرکت برعهده میگیرد؟
کاملا صحیح است. طبق تعهداتی که از قبل تعریف شدهاند، شرکت این مساله را بر عهده گرفته که به ازای هر X کیلومتر، هزینهای را به عنوان هزینه استهلاک که شامل روغن موتور، لاستیک، لنت ترمز، فیلتر روغن، فیلتر هوا و فیلتر بنزین، به راننده پرداخت شود.
– تا به امروز چند راننده در سیستم شما ثبت نام کردهاند؟
هنوز در مرحله فراخوان هستیم و ثبت نام را آغاز نکردهایم. فعلا در حال ارزیابی این هستیم که چه میزان درخواست برای پیوستن به این سیستم وجود دارد، اما فکر میکنیم استقبال خوبی در پیش داشته باشیم.
– موفق به اخذ تمامی مجوزهای لازم شدهاید؟
بله، تمامی مجوزهای لازم جذب شدهاند.
– یعنی با مشکلاتی که «اسنپ» و «تپسی» با آنها دست و پنجه نرم کردهاند، مواجه نمیشوید؟
به هیچ عنوان. به عنوان کسی که در تمامی مراحل، قعالیتها و اخذ مجوزها را زیر نظر داشتهام، به جرات میتوانم بگویم این اپلیکیشن قانونیترین اپلیکیشن موجود در میان اپلیکیشنهای حملونقلی ایران است.
– یکی از مباحثی که در میان شرکتهایی مثل شرکت شما و دیگر اپلیکیشنهای مشابه وجود دارد، بحث حقوق ماهانه است که معمولا بین ۳ تا ۵ میلیون تومان بیان شده است. آیا واقعا دست یافتن به چنین حقوقی در یک ماه از طریق سیستم شما امکانپذیر است؟
ببینید، نوع فعالیت رانندهها متفاوت است. عدهای از رانندگان پارهوقت کار میکنند، یعنی کارمند هستند یا در شرکتی خصوصی فعالیت دارند و قصد دارند ساعات باقیمانده روز خود را به این صورت پر کنند و کسب درآمد کنند. دست یافتن به این ارقامی که در تبلیغات ذکر شده است، در حالتی امکانپذیر است که راننده از ساعت ۵ صبح تا ۶ یا ۷ عصر به فعالیت مشغول باشد، دقیقا همانند رانندههای تاکسیهای سنتی. به بیانی سادهتر، این حقوق از آن کسانی خواهد شد که به صورت تمام وقت فعالیت کنند، اگرنه باید روی همان حقوق ۱ و نیم میلیون تا ۲ میلیون تومان حساب باز کنند.
- ۹۶/۰۶/۱۲